Start pagina     Nieuws     Waar te vinden?     Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.     Contact

Midzomerfair, inspiratie voor iedereen foto Peter Toonen

Lezing Peter Toonen
Van Gesloten Piramide naar Open Cirkel

Aanvang om 10:30u en 13:30u

Op 28 Juni is er in de Nije Warf te Wâlterswâld een midzomerfair.

Peter Toonen zal hier 2x de lezing "Van Gesloten Piramide naar Open Cirkel" geven. De lezing is bij te wonen voor alle bezoekers van de Midzomerfair, maar er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen in de Serre zaal waar de lezing wordt gegeven. Wees er dus op tijd bij!

Over de lezing:

De laatste uitwassen van de controle-samenleving, en wat er aan te doen.

Al jaren vertelt Peter Toonen dat en hoe de oude Mayaís de huidige tijd al meer dan duizend jaar geleden konden waarnemen (voorspellen), een tijd waarin alles steeds sneller en materialistischer lijkt te gaan.
Volgens hem laten de Maya's ons zien dat achter de huidige geld-, energie- en milieu crisis zich juist nieuwe kansen kunnen openbaren.

Het belangrijkste wat de Maya's ons kunnen leren is dat tijd niet slechts lineair voort gaat, maar zich voordoet in cycli. Zo begon ruim vijfduizend jaar geleden de Maya 'Lange Telling' die eindigde in 2012; een periode waarin we hebben geleefd binnen het houvast van een gesloten piramide structuur met hoge heren aan de top.
Er is een nieuwe cyclus begonnen. We kunnen nu naar een open cirkel van gelijkheid en transparantie. Van top-down naar bottom-up: collectieve organisaties waarin geluisterd wordt naar intuÔtie en gehandeld wordt vanuit het hart. Hoe zou dat er uitzien?
Of zijn we verslaafd aan oude patronen, bijvoorbeeld aan rationele verklaringen voor wat 'waar' is, of aan een groep die je steunt, maar waarbinnen jij niet jezelf kunt zijn? Hoe verslaafd zijn we aan de illusie die ons wordt aangereikt door de (sociale) media? Wat is 'waarheid' en wat niet, of beter: wat werkt voor jou wel en wat niet? Misschien gaan we van denken en geloven, naar voelen en weten. Hoe werkt dat?

Peter Toonen
Peter (1958), coach, inspirator, verteller en schrijver van negen boeken en vele artikelen vooral over de Maya kalenders, wil het onzichtbare zichtbaar maken in en om ons heen. Al meer dan twintig jaar verschijnen over en van hem regelmatig publicaties en columns in diverse tijdschriften (o.a. Libelle, Elegance, de Telegraaf, de Volkskrant, Onkruid, Ode, Spiegelbeeld, ParaVisie) over deze en andere onderwerpen. Hij geeft leiding en les aan de opleiding Energetisch Coach in Baarn en Utrecht.

In 2003 won hij de Frontier Award voor zijn grensverleggende werk op het gebied van wetenschap en spiritualiteit. Via landelijke radio en tv werd hij bekend als '2012 deskundige'. Zijn motto is Hou het simpel. Maar ook: De enige werkelijke groei is die van bewustzijn. Peter's websites: www.natuurlijketijd.nl en www.mayatijd.nl.
Hij is tevens ambassadeur van een geheel nieuwe bank van, voor en door alle mensen: De Blije Bank (DBB): www.deblijeb.nl.

Programma Flyer

Download, bekijk, print, deel uit en praat er over! Het programma voor deze speciale dag is nu online.